Grad Novi Sad objavio je neobavezujući javni poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za projektovanje, finansiranje, izgradnju, upravljanje i održavanje garaža.
Nama koji zivimo i radimo u safarikovoj najvise smeta terminal gsp.Imam utisak da odgovorni za uredjenje ovog prostora spavaju dubokim snom
1Nemamo sobodu kretanja
2 Autobosi su stalno na tom terminalu,ukljuceni,rade na prazno ,stvaraju buku i emituju izduvne gasove.
3 Pitam sezasto ,se ne naprave prolazne stanice za ove autobuse,aneda im ovaj mali prostor blizu stambenih zgrada,bude krajnja stanica,umesto na periferiji Grada.
4 Gradjani safarikove su na 5 mesta preko mz pisali inicijativu,rekli sta im je problem medjutim nista se ne desava sto je fokusirano na resavanje ovog rugla
od privremenog terminala gsp.Cak se nisu potrudili ni da ogranice Safarikovu ulicu da se vozi 30 na sat.Trenutno ova mala i jadna Safarikova ulica je magistrala za one koji zele preciom da stignu do Jevrejske ul,stovecombrzonom
5
mi smo izgubili svaku nadu jer ova gradska vlast tadi ono sto ce doneti ekonomsku dobit.Briga njih za narod i glasace.
Bravo za komentar . Tacno je da su nam potrebna mesta za parkiranje ali ove lokacije koliko sam primetila su namenjena ljudima iz drzavnih organizacija.Sta ce u Platonovoj ulici koja je jednosmerna a sa druge strane Banovina parking? I to malo zelene povrsine iz centra da nam uzmete? Kada bi arhitektonski zavod planski radio i sa izgradnjom novih zgrada gradio parkinge ne bi bilo toliko problema. Mo u centru "crvenoj zoni"nemamo sanse da nadjemo parking ispred svojih zgrada upravo zbog toga. Eno radnicki univerzitet stoji prazan pola veka tu moze da se napravi nesto pametno ali ne to ceka neko.....
Ti se baš optimistično raspisa o jednoj krajnje, ali krajnje idiotskoj ideji. Kakva crna nadzemna garaža u najužem arhitektonskom centru grada, i to još po cenu uklanjanja jedine uređene taksi stanice u gradu? Izvuci debelo dupe iz auto i šibaj u centar autobusom, biciklom ili pešice, parazitu nijedan.
Samo da ne zaboravim.
Spratna garaža na tom mestu (u prizemnom delu) ne mora da zauzme ceo prostor, jer treba da ima i prolaz za pešake. Pored toga njena ahitektura treba da bude uskladjena sa okruženjem, a ne sa dosadašnjom praksom da se prodje što jeftinije. Takođe ne treba da nadvisi ostale objekte.
U ulici Modene nekada je postojao parking za vozila koji je sada predviđen samo za taxi vozila. Često se desi da na tom parkingu ima samo nekoliko taxi vozila, a probajte da parkirate svoje vozilo bez obzira što ima dvadesetak slobodnih mesta. Ja na Grbavici ne mogu da parkiram vozilo jer taksisti zauzimaju mesta u Vere Pavlović, Alekse Šantića, Vojvođanskoj i Puškinovoj. Oni su praktično oslobođeni plaćanja parkinga jer po njima ostaju "samo" 15 minuta, dok ostali građani plaćaju. Ovo je malo na račun bahatih taksista.
Na tom mestu gde je sada parking za taksiste u Modene treba napraviti spratnu garažu (a sa spoljne strane jedan red za taksiste), a ne podzemnu. Gradnja podzemne tamo gde je visok nivo podzemnih voda i gde su građevine zaštićene zakonom koje mogu biti oštećene ne treba dozvoliti.
Za pčetak da se donese odluka da svi gradski i pokrajinski i ostali funkcioneri idu na posao javnim prevozom i biciklom. Tako će se uveliko smanjiti broj vozila u centru. Organizovati kampanju za bicikle, napraviti staze, mesta za odlaganje biciklova. U centru se nne smeju graditi garaže, u Ulici Modene kada iskopaju rupu, tako će ostati bar 5-6 godina (setite se Centralne jame ispred Pošte koliko se gradila). Imaju garažu u nakazi zvanoj Pupinova palata, neka grade ispod Riblje pijace (kao što je bilo planirano) i to je dovoljno, bez silnihh spratova ispod, jer je u Novom Sadu svuda voda, imaće isti problem kao sa Promenado. Uostalom, zašto od Promenade ne naprave parking, tu bi sve stalo kad su već napravili to ruglo!
Ko pamti koliko se dgo gradio podzemni proaz, pa ona zgrada u Stražilovskoj gde nisu mogli da ispumpaju vodu znaće koliko je rizično kopati u Novom Sadu.
kcija "Bolje je bez automobila" bi pre rešila problem. Nije ovo Nujork da se ne može bez kola.
...skoro da se potpuno slažem sa većinom komentara ali dodajem i činejnicu da nije baš uputno graditi bilo šta podzemno u gradu na pesku. Setimo se nedavno otvorenog šoping mola i probelam sa vodama. To je skoro svuda u gradu, a posebno bliže Dunavu. DA je gradski prevoz bolje rešen i da nemo tu mentalnu potrebu da se pokazujemo novim autom ispred vrata ugostiteljskog objekta, bilo bi sve bolje (kao nekada).
Prvo uvesti pravilo da se plaća svako zauzeće javnog prostora, visina nadoknade bi zavisila od veličine vozila i zone grada. Nema nikakvog osnova da se u manje atraktivnim delovima vozilo parkira bez nadoknade. Prikupljeni novac bi se trošio isključivo za poboljšavanja saoraćaja u gradu...
2028. "Kad sam nekad pre 10 godina ziveo u Novom Sadu, tada su samo na papiru postojale garaze. Popravljeni kolovozi su pucali posle 2 meseca, a ljudi su svi smrknuti hodali ulicama. Te 2018. u Nemackoj su vam nakon obracuna vracali novac za vise uplacene struje ili poreza ako ste preplatili. Svi ljudi su radili po 2-3 posla, gubili zdravlje , obolevali od kancera a od osiguranja nisu mogli da se lece. Za operaciju katarakte cekalo se po 3-4 godine."
Još samo da cena parkinga bude niska ili npr. da se može ostaviti auto sat vremena besplatno.
Bio sam u Kopru, auta ne možeš prebrojati. Ali nema kao kod nas javašluka sa parkiranjem, da zauzmu celu traku na bulevaru, jer samo da kupe cigare na trafici.
Zato imaju jedan veliki parking, deo njega je besplatan, a drugi deo se naplaćuje, ali imaš fore 1 sat besplatno. Za mene je bilo sasvim dovoljno tih sat vremena.
Mislim da kada bi imali dovoljno garaža ili običan parking, sa mogućnosti besplatnog parkiranja npr. do jednog sata, mnogo bi više ljudi koristilo parking, a ne bi se štekali na kolovoznoj traci.
Sigurno bi bilo onih kojima bi bilo mrsko hodati dalje od 10 m, ali zato takvima zabiberiti debelu kaznu za parkiranje, pa bi se brzo stalo tome u kraj. Jer kako mi rekoše u Sloveniji su povelike kazne za parkiranje, ali zato se ne sećam da sam video dva auta nepropisno parkirana.
U Osijeku je toliko mladih ljudi iselilo u Nemačku i Irsku da zvrje poluprazna parking mesta, o garažana da ne pričam, s obzirom na ekološke standarde koji nam stižu, neće mnogi moći imati automobil, ulaskom u EU dosta će mladih odseliti, tako da ove garaže jedino grad da finansira sam, mada realno najpametnije je uložiti u nove autobuse i plate vozača
izgradnja garaza nema smisla dok se ne uvede strogo pravilo kaznjavanja onih koji parkiraju na trotoarima i u desnoj straci sa 4 migavca. Dok se to ne sankcionise strogo i bez izuzetka (svi znaju za bahata parkiranja kriminalaca kod Daltonke i preko puta iste itd), garaze se nikom ne isplati da gradi jer ce zvrjati prazne.
Ja da se pitam ostavio bih dole u prizemlju da bude okretnica.
rto bi bilo super po meni ali mislim da ce pre da ga izmeste ko zna gde gde nikome ne odgovara. JEr se gospoda ne voze autobusima.
Ja 2 idem svaki dan na posao kao i polovina kolega sada ako tu izmeste mislim da ce vise od polovine krenuti automobilima :(
Ludnica
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Novi Sad traži privatne partnere za šest javnih garaža
Autor: Dragana Prica - dragana@021.rs
Novi Sad
•21.01.2019.
•16:07 > 17:55
Komentari 23
airora
1Nemamo sobodu kretanja
2 Autobosi su stalno na tom terminalu,ukljuceni,rade na prazno ,stvaraju buku i emituju izduvne gasove.
3 Pitam sezasto ,se ne naprave prolazne stanice za ove autobuse,aneda im ovaj mali prostor blizu stambenih zgrada,bude krajnja stanica,umesto na periferiji Grada.
4 Gradjani safarikove su na 5 mesta preko mz pisali inicijativu,rekli sta im je problem medjutim nista se ne desava sto je fokusirano na resavanje ovog rugla
od privremenog terminala gsp.Cak se nisu potrudili ni da ogranice Safarikovu ulicu da se vozi 30 na sat.Trenutno ova mala i jadna Safarikova ulica je magistrala za one koji zele preciom da stignu do Jevrejske ul,stovecombrzonom
5
mi smo izgubili svaku nadu jer ova gradska vlast tadi ono sto ce doneti ekonomsku dobit.Briga njih za narod i glasace.
Sallym
LALOš
Eto nama Letečih Auta!
Vlada
Ti se baš optimistično raspisa o jednoj krajnje, ali krajnje idiotskoj ideji. Kakva crna nadzemna garaža u najužem arhitektonskom centru grada, i to još po cenu uklanjanja jedine uređene taksi stanice u gradu? Izvuci debelo dupe iz auto i šibaj u centar autobusom, biciklom ili pešice, parazitu nijedan.
PERICA####
Optimista
Spratna garaža na tom mestu (u prizemnom delu) ne mora da zauzme ceo prostor, jer treba da ima i prolaz za pešake. Pored toga njena ahitektura treba da bude uskladjena sa okruženjem, a ne sa dosadašnjom praksom da se prodje što jeftinije. Takođe ne treba da nadvisi ostale objekte.
Optimista
Na tom mestu gde je sada parking za taksiste u Modene treba napraviti spratnu garažu (a sa spoljne strane jedan red za taksiste), a ne podzemnu. Gradnja podzemne tamo gde je visok nivo podzemnih voda i gde su građevine zaštićene zakonom koje mogu biti oštećene ne treba dozvoliti.
Nikola
Zapravo i jeste :D Kazna je 5000din. Kada su trake fizicki odvojene zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje u bilo kojoj. Znam, platio sam kaznu.
Prava Novosađanka
Ko pamti koliko se dgo gradio podzemni proaz, pa ona zgrada u Stražilovskoj gde nisu mogli da ispumpaju vodu znaće koliko je rizično kopati u Novom Sadu.
kcija "Bolje je bez automobila" bi pre rešila problem. Nije ovo Nujork da se ne može bez kola.
Pišta
Da li je negde zabranjeno parkiranje na bulevaru?
Sale NS
Zivan
JAO
skupa izvedba
saobracaj za automobile treba izmestiti iz centra tamo se i tako ide samo mečki na rupu
treba stici i do garage.
Tuga
vidra
Drum
Bio sam u Kopru, auta ne možeš prebrojati. Ali nema kao kod nas javašluka sa parkiranjem, da zauzmu celu traku na bulevaru, jer samo da kupe cigare na trafici.
Zato imaju jedan veliki parking, deo njega je besplatan, a drugi deo se naplaćuje, ali imaš fore 1 sat besplatno. Za mene je bilo sasvim dovoljno tih sat vremena.
Mislim da kada bi imali dovoljno garaža ili običan parking, sa mogućnosti besplatnog parkiranja npr. do jednog sata, mnogo bi više ljudi koristilo parking, a ne bi se štekali na kolovoznoj traci.
Sigurno bi bilo onih kojima bi bilo mrsko hodati dalje od 10 m, ali zato takvima zabiberiti debelu kaznu za parkiranje, pa bi se brzo stalo tome u kraj. Jer kako mi rekoše u Sloveniji su povelike kazne za parkiranje, ali zato se ne sećam da sam video dva auta nepropisno parkirana.
Vidoviti Limanac
Svaka čast urbanistima i "Smart planu"... Da ne lajem...
Dejan
"Forma ideale"
Marko
/
planirane icega drugog je i dalje genocid
e jaki ste mi
Dusan Savic
Ja da se pitam ostavio bih dole u prizemlju da bude okretnica.
rto bi bilo super po meni ali mislim da ce pre da ga izmeste ko zna gde gde nikome ne odgovara. JEr se gospoda ne voze autobusima.
Ja 2 idem svaki dan na posao kao i polovina kolega sada ako tu izmeste mislim da ce vise od polovine krenuti automobilima :(
Ludnica
Novosadjanin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H